U bevindt zich hier HomeVeelgestelde vragen retail

    • Reisadvies Noord-Italië
    • Veelgestelde vragen
    • FAQ Disneyland
    • FAQ WiFi aan boord
    • Voorboekingen
    • Mindervaliden
    • Bagage HV vluchten

    Reisadvies Noord-Italië


    Verscherpt reisadvies Noord-Italië om coronavirus - 25 februari 2020
    Oad biedt vakantiegangers Noord-Italië mogelijkheid kosteloos om te boeken

    In navolging op het negatief reisadvies van het Nederlands Ministerie van Buitenlandse zaken voor bepaalde gemeenten in Noord-Italië, heeft Oad besloten al haar gasten die naar Noord-Italië reizen de mogelijkheid te bieden om kosteloos om te boeken naar een latere datum of naar een andere Oad bestemming. Deze mogelijkheid geldt voorlopig voor alle vertrekken t/m 15 mei.

    Wij willen echter benadrukken dat geen van onze reizen in de getroffen gemeenten komen of verblijven, aldus Arjan Koster, directeur Oad. Wel vinden wij het belangrijk dat onze gasten onbezorgd van hun vakantie kunnen genieten, en dat de voorpret niet verdwijnt. Er is dus geen enkele reden tot zorg voor de mensen die hun vakantie richting Noord-Italië geboekt hebben. Alle geplande reizen gaan vooralsnog gewoon door. Ook hoeven er geen programma onderdelen aangepast te worden.

    Uiteraard blijft Oad nauw in contact met de ANVR en het RIVM. Indien de situatie wijzigt, dan zal Oad hier adequaat op reageren. Klanten die vragen hebben, kunnen uiteraard contact opnemen met de reserveringsafdeling.

    Omboekbeleid is geldig voor de volgende reizen:
    • Schilderachtig Gardameer
    • Toscane, Umbrië en Rome
    • Fietsen in de Dolomieten en Zuid Tirol
    • Grand Tour Italië
    • Klassiek Italië
    • Bloemenrivièra & Côte d’Azur
    • Wandelvakantie Cinque Terre


    • Omboeken geldt voor reizen met vertrek t/m 15 mei
    • De nieuwe reis vindt plaats voor 31 oktober 2020
    • Eventuele meerprijs van alternatieve reis is voor rekening van de klant
    • Indien er gebruik gemaakt is van een kortingsactie, dan blijft deze van kracht
    • Indien u de reis wilt annuleren, dan gelden de reguliere ANVR voorwaarden

    Oad behoudt zich het recht voor om dit beleid te allen tijde aan te passen.
     

     

    Veelgestelde vragen



    Waar staat hoe laat klanten worden opgehaald met de taxi?
    Wanneer er een taxi service is bijgeboekt, adviseren wij je vanaf 2 dagen voor vertrek
    de volgende website te raadplagen: retail.oad.nl/taxiservice

    Met behulp van het reserveringsnummer kan je inloggen en het tijdstip opzoeken waarop de klant wordt opgehaald. De klant kan deze pagina ook zelf raadplegen, in zijn reisbescheiden wordt ook naar deze site verwezen.

    Waar is jullie overstappunt?
    Didam, nabij Doetinchem

    Hoe laat gaat de bus vanaf het overstappunt?
    Tussen half 10 en 10 vertrekken de bussen

    Hoe laat moet ik bij het overstappunt zijn?
    Tussen 09:00 en 09:15uur

    Kunnen klanten ook overnachten bij het overstappunt?
    Ja dit kan in hotel/restaurant Ruimzicht (Zeddam). T: 0314-651941, info@ruimzicht.com
    Oad voordeeltarief - logies & ontbijtbuffet
    Het hotel beschikt over een à la carte restaurant, een hotelbar en twee typen kamers; Classic (basisinrichting) en de Comfort (recent vernieuwd). Wifi is gratis in dit hotel.
    ----------------------Classic - Comfort
    2-pers. kamer € 72,50 - € 82,50
    1-pers. kamer € 52,50 - € 62,50
    Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis, rechtstreeks te boeken bij het hotel.

    Moerdijk- Hotel Restaurant De Gouden Leeuw. T: 0168-452360, info@degoudenleeuw.nl
    Oad voordeeltarief - logies & ontbijtbuffet
    Het hotel beschikt over comfortabele kamers en een restaurant. Wifi is gratis in dit hotel.
    2-pers. kamer € 75,-
    1-pers. kamer € 60,-
    Bovenstaande tarieven zijn per kamer per nacht en alleen geldig bij reservering van een Oad reis, rechtstreeks te boeken bij het hotel. Let op: Op zondag kunt u overnachten in het nabijgelegen hotel Port of Moerdijk, tel. 076-3031304

    Hoe laat vertrekt de servicelijn?
    dit weten wij van te voren niet, de servicelijn wordt 2 a 3 weken van te voren samengesteld

    Wanneer is een reis definitief?
    Via bestaande boekingen kun je een de boeking opvragen. Indien de reis gegarandeerd vertrekt, wijzigt de status van definitief naar gegarandeerd.

    Kan er gelijk gebeld worden voor een aanvraag boeking? 
    Als de accommodatie via een agent loopt niet, als wij rechtstreeks contact hebben wel.

    Kan een 2-persoonskamer voor alleengebruik altijd op aanvraag?
    Nee, alleen als wij dit type al in contract hebben kan dit, anders pas 1 maand van te voren

    Waar moet ik de rolbrief naar toesturen?
    Logistics@oad.nl

    Moet een rolstoel/rollator altijd worden aangemeld?
    Ja, wij moeten namelijk per reis bekijken of dit mogelijk is. En per reis zit er een maximum aan

    Waar kunnen wij gidsen (bij) bestellen?
    TWI

    Een klant heeft een klacht, waar moeten wij dit melden?
    Je dient hiervoor een klachtenformulier in te vullen. Klachtenformulier

    Klant heeft iets verloren/laten liggen, hoe krijgen wij dit terug?
    Je kunt een mailtje sturen aan kk@oad.nl. Onderwerp; lost&found

    Wanneer ontvangen wij de reisbescheiden?
    Reisbescheiden ontvang je ca.10 dagen voor vertrek via de mail. Boek je een reis met vertrek binnen 14 dagen, dan ontvang je de reisbescheiden binnen 2 dagen per mail.

    Heb je een reis naar Disneyland Paris geboekt, incl entreetickets voor de parken? Dan ontvang je de originele tickets per e-mail.

    Ontvangen wij geen Oad kofferlabels?
    Bij de reisbescheiden zij geen kofferlabels meer toegevoegd.
    Vanaf vertrekdatum 1 augustus 2014 maken wij gebruik van bagagestickers.
    Indien de klant gebruikt maakt van een servicelijn krijgt hij van de chauffeur een Oad bagagestickers met hierop de gegevens van de reis.

    Op deze bagagesticker staat o.a. de heen/terugreisdatum, reserveringsnummer, busnummer en klantnaam. De chauffeur plakt de sticker op de bagage.
    Indien de klant op eigen gelegenheid naar Didam of Moerdijk gaat, dan krijgen zij deze bagagesticker van onze coördinator bij de busterminal. 

     

    FAQ Disneyland



    ALGEMEEN
    Wat is de beste tijd om Disneyland® Paris te bezoeken?
    Disneyland® Paris is jaarrond open en is dus het hele jaar te bezoeken. Elk jaar en seizoen heeft zijn eigen bijzonderheden en speciale evenementen. Met meer dan 50 attracties, bars, restaurants, en boetieks, hotels en Disney Village® is er voor jong en oud altijd wat te doen. Je kunt er uiteraard wel rekening mee houden dat er over het algemeen meer bezoekers zullen zijn gedurende feestdagen en schoolvakanties.

    Wat is Extra Magic Time?
    Wanneer je een arrangement boekt in één van de 7 Disney Hotels kun je 1 uur vóór de reguliere openingstijden (van 08.30 – 09.30 uur) je favoriete Disney Figuren ontmoeten en heb je eerder toegang tot een aantal attracties. Dit kan in zowel het Disneyland® Park en het Walt Disney Studios® Park. Hierdoor is er voor ieder wat wils, omdat er meer diversiteit in het aanbod van attracties is. Op vertoon van je Disney Hotel Easy Pass, die je ontvangt bij het inchecken, kun je gebruik maken van deze handige service!

    Is er WiFi aanwezig in de Parken?
    Er is bijna overal gratis WiFi beschikbaar in de Disney® Parken en in Disney Village. In de Disney® Hotels en de Partner hotels is er (gratis) wifi waar je gebruik van kunt maken.

    Is het toegestaan te roken in Disneyland® Paris?
    Het is verboden te roken in het Disneyland® Park, het Walt Disney Studios® Park en in de Disney® Hotels. Tevens zijn er geen sigaretten te koop. Voor de overige hotels verschilt het rookbeleid. Wel zijn er speciale rookzones waar het wel toegestaan is te roken.

    HET BOEKEN VAN JE VERBLIJF
    Wat is een aanvraag? Wat betekent "op aanvraag"?
    Soms is het onbekend of een bepaald onderdeel van een arrangement beschikbaar is. Dit komt voor wanneer je bijvoorbeeld een speciaal type kamer wenst (suite, gehandicaptenkamer, etc.). Oad heeft deze speciale kamers namelijk niet zelf op voorraad.
    Wanneer je een arrangement wenst te boeken waarvan de beschikbaarheid niet gegarandeerd kan worden, kun je een aanvraag plaatsen. Middels het formulier geef je ons de opdracht om de beschikbaarheid te controleren. Na controle van ons nemen wij contact met je op om te melden of het door jouw aangevraagde product nog beschikbaar is ja/nee.
    Indien beschikbaar, kunt je jouw aanvraag direct laten omzetten in een definitieve boeking.Indien niet beschikbaar, zullen we samen kijken of er nog een goed alternatief is. Je bent natuurlijk niet verplicht dit alternatief te nemen.

    Hoe boek ik kamers met tussendeur of kamers naast elkaar?
    Indien je telefonisch boekt, kun je je voorkeur voor dergelijke kamers aangeven tijdens de boeking. Echter, dit blijft een voorkeur en deze kunnen wij niet garanderen. Dit heeft te maken met het feit dat de indeling van de kamers slechts enkele dagen voor jouw aankomst wordt gedaan (dus niet al op het moment van boeken). Er wordt een inventarisatie gemaakt van alle wensen van de verschillende klanten en de praktijk wijst uit dat het hotel regelmatig aan de wensen tegemoet kan komen. De volgende hotels garanderen 2 aaneengesloten kamers indien je een 6/8 pers. kamer boekt: Hotel Campanile Val de France, hotel Explorers, Grand Magic Hotel en Hotel Dream Castle.

    Is het mogelijk om te boeken als minderjarige?
    Het zelfstandig boeken van een Disney verblijf is mogelijk vanaf 18 jaar. Minderjarigen van 16 en 17 jaar kunnen een hotelkamer boeken maar hebben daarvoor wel toestemming nodig van een ouder of voogd. Dit houdt in dat er een autorisatieformulier ingevuld en ondertekend dient te worden. Oad dient dit formulier, tezamen met een kopie van het identiteitsbewijs van de ouders, op te sturen naar het hotel. Minderjarigen jonger dan 16 jaar dienen in alle gevallen begeleid te worden. Hotel B&B accepteert geen jongeren.

    Kan ik een verblijf boeken zonder entreetickets voor de Parken?
    Het is niet mogelijk een verblijf zonder entree te boeken bij één van de zeven Disney® Hotels en de Partner Hotels. Dit kan wel voor Hotel Kyriad Torcy, Hotel Campanile Bussy en aparthotel Staycity.

    JOUW HOTEL
    Welke hotels bevinden zich bij de Disney® Parken?
    Voor de Hotels in het Hart van de Magie wisselt de afstand tot de Parken van een paar stappen vanaf het Disneyland Hotel tot een rit van vijf minuten met de gratis pendelbus.* De pendelbussen rijden zeven dagen per week tussen de Disney Parken en de Disney Hotels en Partner hotels. Respectievelijk vertrekken de bussen elke 12/15 minuten (met uitzondering van de Aangesloten hotels).
    * Met uitzondering van Disney's Davy Crockett Ranch.

    Hoe laat kun je inchecken in het hotel?
    Het tijdstip waarop je kunt inchecken is afhankelijk van het hotel. Meestal is dit in de namiddag, rond 15.00 uur.
    Wanneer je een arrangement hebt geboekt (hotel + entree), is het wel mogelijk om eerder de entreekaarten af te halen, auto te parkeren en uw bagage in het hotel achter te laten (indien bagagerie aanwezig). Zo kun je wel de eerste dag van je vakantie volledig benutten!

    Wat is Express check-out?
    Met de Express Checkout kun je uitchecken zonder terug te hoeven keren naar de receptiebalie. Dat bespaart tijd. Geniet tot de allerlaatste minuut van een ontspannen en zorgeloos verblijf.
    Express Checkout Service is heel gemakkelijk:
    • Je laat jouw creditcardgegevens achter bij de receptie van je hotel.
    • Uitgaven die je tijdens je verblijf hebt gedaan, worden automatisch afgeschreven van je creditcard.
    • Voor meer informatie kun je terecht bij de receptiebalie.

    Een baby mee op vakantie
    Een baby van 0 t/m 2 jaar betaalt niet voor het hotel, vervoer en entree tot de Disney Parken. De baby heeft dus ook geen recht op ontbijt, in de meeste hotels is het echter geen probleem als de baby mee eet. Het is mogelijk om een babybedje op de kamer klaar te laten zetten. Je kunt een babybedje als preferentie inboeken. Let op; een preferentie is geen garantie dat het babybedje ook daadwerkelijk beschikbaar is en op de kamer staat. Je kunt het beste bij het inchecken nogmaals om het babybedje vragen. In Frankrijk worden de meeste babybedjes zonder matras geleverd ivm verstikkingsgevaar, deze kun je eventueel zelf meenemen. Er mag maar 1 babybedje op de kamer bijgeplaatst worden ivm veiligheidsvoorschriften. Door het plaatsen van een babybedje wordt de ruimte in de kamer beperkter. In Disney's Davy Crockett Ranch wordt het babybedje standaard in de woonkamer geplaatst, houd hier aub rekening mee.

    VERVOER
    Ik wil niet zelf naar Disneyland Paris rijden, welke opties heb ik dan?
    Ben je op zoek naar een voordelige, comfortabele en milieubewuste reis naar Disneyland® Paris? Dan is een busreis dé ideale keuze! In maar 6 uur reis je vanaf Hazeldonk per Oad touringcar naar Disneyland® Paris.

    Waar kan ik de opstapplaatsen van de bussen vinden?
    Tijdens het boekingsproces krijg je alle (beschikbare) opstapplaatsen te zien. We bieden de volgende opstapplaatsen aan:
    Amsterdam (vertrek: 04.00 - terugkomst: 23.20)
    Apeldoorn (vertrek: 04.30 - terugkomst: 23.20)
    Arnhem (vertrek: 04.50 - terugkomst: 22.55)
    Breda (vertrek: 06.45 - terugkomst: 21.15)
    Dordrecht (vertrek: 06.10 - terugkomst: 21.35)
    Eindhoven (vertrek: 06.00 - terugkomst: 22.00)
    Goor (vertrek: 03.45 - terugkomst: 00.00)
    Lage Zwaluwe (vertrek: 06.20 - terugkomst: 21.30)
    Moerdijk (vertrek: 06.30 - terugkomst: 21.20)
    Rotterdam (vertrek: 05.30 - terugkomst: 22.00)
    Tilburg (vertrek: 06.30 - terugkomst: 21.30)
    Utrecht (vertrek: 04.45 - terugkomst: 22.45)
    Zwolle (vertrek: 03.45 - terugkomst: 00.00)

    Aankomst en vertrektijden vanuit Parijs
    Metrostation Bussy St. Georges (aankomst 13.00 - vertrek 15.30)
    Disneyland Paris, Geselecteerd en Aangesloten hotels (aankomst 13.15 - vertrek 15.00)
    Disneyland Paris, Disney hotels (aankomst 13.45 - vertrek 14.45)
    ** tijden zijn onder voorbehoud van wijzigingen **

    GELDERLAND
    Apeldoorn, Carpoolplaats A-1, Kayersdijk
    Arnhem Noord, Carpoolplaats A12/A50 Europaweg

    NOORD-BRABANT
    Eindhoven, P&R Meerhoven /Transferium, Sliffertsestraat 304
    Hazeldonk West Shell
    Lage Zwaluwe, NS Station
    Moerdijk, Restaurant de Gouden Leeuw, A-16 afslag 18
    Prinsenbeek/Breda, NS Prinsenbeek, Int. bushalte parkeerterrein Elleboog
    Tilburg, Zwembad Stappegoor, Stappegoorweg 1

    NOORD-HOLLAND
    Amsterdam Rai Station, uitgang Metro/Treinstation Rai

    OVERIJSSEL
    Goor, Oad garage, Breukersweg 2
    Zwolle, P+R Hanzelaan/achterzijde Station NS

    UTRECHT
    Utrecht, Bushalte/P&R Westraven, Griffioenlaan 1

    ZUID-HOLLAND
    Dordrecht Zuid, Postiljon Hotel bij tankstation, Rijksstraatweg 28
    Rotterdam Capelsebrug, Rijckevorselplein voor Metrostation

    Waar kan ik parkeren bij Disneyland® Paris?
    Je kunt parkeren op de gastenparkeerplaats buiten de Parken. Hiervoor geldt een dagtarief van € 25
    Als je in een Disney® Hotel of een Partner Hotel* verblijft, kunt je jouw auto gratis bij het hotel parkeren. Voor het vervoer in het Resort raden wij je aan gebruik te maken van de pendeldienst.
    * m.u.v. Adagio Marne La Valléé Val D'Europe, hier betaalt u ca € 10 per dag

    Wat is de beste manier van vervoer in Disneyland® Paris?
    Disneyland® Paris verkennen is leuk, makkelijk en comfortabel. De gratis Disneyland® Paris pendeldienst rijdt tussen alle Disney® Hotels* en de Disney® Parken. Deze pendelbussen rijden ongeveer om de 15 minuten. Voor Gasten in hotels vlak bij de Magie dicht bij lijn A van de RER vormt het openbaar vervoer de snelste verbinding met de Disney Parken. Met een 'Paris Visite'-kaart voor 5 zones kunt u 1, 2 of 3 opeenvolgende dagen onbeperkt gebruikmaken van het openbaar vervoer van de RATP Paris/Île de France.

    Mag ik met mijn camper op het parkeerterrein parkeren?
    Op het Disney parkeerterrein zijn camper/caravan toegestaan. Per dag geldt een vast bedrag van € 40. Douches en elektriciteit zijn ter plaatse beschikbaar.

    DISNEY® PARKEN
    Waar kan ik de Disney figuren zien?
    Je kunt de Disney figuren ontmoeten op bepaalde tijden in de twee Disney Parken en in een geselecteerde restaurants. Een aantal vaste tijden en locaties van deze bijzondere ontmoetingen zijn te vinden in het programma van de Parken, onder andere verkrijgbaar bij de ingang. Daarnaast kun je ook genieten van een magische maaltijd met de geliefde Disney figuren.

    Wat als het regent?
    Omdat 80% van de attracties overdekt is, kun je in Disneyland Paris altijd volop genieten, wat voor weer het ook is. Bij veel winkels in de parken zijn er bovendien poncho’s (voor zowel volwassenen als kinderen) en paraplu’s verkrijgbaar.

    Wat is FASTPASS en hoe werkt het?
    FASTPASS is een GRATIS tijdbesparende service, die de wachttijd verkort en waarmee je tot bepaalde attracties in een paar minuten toegang krijgt.
    Niet alle attracties beschikken over een FASTPASS wachtrij. De FASTPASS tickets zijn verkrijgbaar bij een selectie van de meest populaire attracties. Er kan maar één FASTPASS ticket per persoon per keer worden uitgegeven. Gasten die verblijven in de Castle Club, Empire State Club en de suites in de Disney Hotels, krijgen zelfs een VIP FASTPASS met onbeperkte toegang.

    Hoe werkt het:
    1. Haal je toegangsticket door de FASTPASS-automaat bij de ingang van een attractie.
    2. Ontvang een FASTPASS-ticket waarop staat aangegeven wanneer je je weer kunt aanmelden bij deze attractie.
    3. Ga naar de attractie binnen de aangegeven tijd en krijg een bevoorrechte toegang tot de attractie via de FASTPASS-rij.
    Welke attracties hebben een FastPass mogelijkheid?
    * In het Disneyland Park:
    - Indiana Jones and the Temple of Peril
    - Hyperspace Mountain
    - Big Thunder Mountain
    - Peter Pans's Flight
    - Stars Tours: The Adventures Continue
    - Buzz Lightyear Laser Blast
    * In de Walt Disney Studios Park:
    - Tower of Terror
    - Flying carpets
    - Rock 'n Roller coaster
    - Ratatouille: The Adventure

    Waar kan ik een plattegrond van de Disney Parken krijgen?
    Bij de ingang van de Parken en bij City Hall in het Disneyland® Park of bij Studio 1 in het Walt Disney Studios® Park zijn gedetailleerde plattegronden verkrijgbaar. Hier zijn ook programmaboekjes van de Parken te verkrijgen. Hierin staan de tijden en locaties van alle parades, shows en andere activiteiten die er te vinden zijn.

    Kan ik een park uitgaan en later op de dag terugkomen?
    Je hebt de hele dag toegang tot beide Disney Parken en kunt dus ook de gehele dag van park wisselen. Maar houd wel je toegangsticket ten allen tijde bij de hand!
    Een uitzondering is het 1 dag / 1 park toegangsticket, deze geeft je toegang tot ofwel het Walt Disney Studios® Park ofwel het Disneyland® Park. Het 1 dag / 1 park toegangsticket is niet specifiek gebonden aan een bepaald park. Ter plaatse kun je de keuze maken in welk park je de dag wilt doorbrengen.

    Waar kan ik geld opnemen?
    Op verscheidene plekken zijn geldautomaten te vinden:
    • Disneyland® Park – in de Arcades aan Main Street, U.S.A.®, in Discoveryland® en in Adventureland®
    • Walt Disney Studios® Park – naast Studio Services en bij het Backlot Express Restaurant
    • Disney® Village – bij het Gaumont Cineplex
    • Station Marne-la-Vallée/Chessy – bij het postkantoor
    Er kan ter plekke, zoals bij de Disney® boetieks en de restaurants, ook betaald worden met de meeste Nederlandse bankpassen en/of creditcards.

    DISNEY VILLAGE®
    Wat is Disney Village® en wat kan ik daar doen?
    Disney Village® is een thematisch opgezet uitgaansgebied dat uniek is in Europa. Disney Village® is een vakantiebestemming op zich, waar je dag en nacht plezier kunt beleven:
    • Eindeloos shoppen in de vele boetieks.
    • Rustig bijtanken in een van de vele themarestaurants.
    • Ontspannen met een koud drankje in een van de themabars.
    • Relaxed genieten van de laatste filmhits in de Gaumont Cinemas.
    • Meedeinen bij een van de vele concerten die het hele jaar worden gegeven.
    De openingstijden van Disney Village® verschillen per seizoen.

    Moet er toegang worden betaald voor Disney Village®?
    Disney Village® is gratis toegankelijk, behalve op bepaalde data. Het is ook mogelijk om (tegen betaling) te parkeren bij Disney Village®.

    ETEN EN DRINKEN
    Wij hebben een beperkt budget. Zijn er goedkope restaurants in Disneyland® Paris?
    Voor lichte maaltijden behoren de eetstalletjes en de restaurants met bediening aan de counter of zelfbediening tot de meest betaalbare opties. Of schep je bord vol in een van de buffetrestaurants, waar je voor een redelijke prijs goed kunt eten. In de Parkplattegrond staat er een overzicht van alle restaurants, gecategoriseerd naar budget en type keuken. In Disney Village kun je lunchen/dineren met kortingsbonnen die je bij je boeking krijgt.

    Ik heb een voedselallergie. Waar kan ik eten?
    De Disney restaurants zijn gasten met een voedselallergie graag van dienst. Gelieve het restaurant vooraf te informeren. Waar mogelijk houdt Disneyland Paris rekening met jouw speciale eisen. Je kunt ook City Hall aangeven dat je een speciaal dieet volgt. Zij kunnen je dan aanraden welke restaurants je terecht kunt.

    Kan er vooraf gereserveerd worden voor een restaurant?
    Ja, dit is mogelijk. Je kunt hooguit 2 maanden voor de aankomstdatum bellen naar de Dining Reservation Service (nummer +33 1 60 30 40 50) van Disneyland Paris, zij spreken Engels en Frans, hier kun je je tafel reserveren. Of je kunt bij aankomst een tafel bij je favoriete restaurant reserveren via City Hall in het Disneyland Park.

    Zijn er ook Kosjere Maaltijden?
    De Disney Restaurants bereiden met alle plezier kosjere maaltijden voor de gasten die daarom vragen. Dit dient wel op voorhand doorgegeven te worden.

    Is er een supermarkt voor dagelijkse boodschappen?
    In het winkelcentrum van Val d’Europe, gelegen op 2 kilometer afstand van de Disney® Parken, kan men naar harte lust een dagje winkelen. Ook is er hier een grote supermarkt te vinden. Veel producten, zoals tandenborstels, shampoo en kranten, zijn vaak ook verkrijgbaar bij het hotel waar je verblijft. De Davy Crockett Ranch beschikt over een eigen winkel met alle nodige ingrediënten voor een barbecue of maaltijd.

    MAGISCHE EXTRA
    Hoe kunnen we een verjaardag vieren in Disneyland Paris?
    Disneyland Paris is de perfecte plek voor het vieren van een verjaardag! En die dag kan op verschillende manieren extra speciaal worden gemaakt!
    Kies bijvoorbeeld voor een ontbijt of lunch met Disney figuren! Of bestel nu alvast een overheerlijke Disney verjaardagstaart en smikkel ervan op een zelf gekozen dag en tijdstip.

    Kunnen we een huwelijksjubileum vieren in Disneyland® Paris?
    Ook een huwelijksjubileum is dé ideale gelegenheid voor een verblijf in Disneyland® Paris. Samen met de hele familie kun je verblijven in één van de prachtige hotels, de Disney® Parken bezoeken en een magische tijd beleven.
    Om je verblijf extra speciaal raden wij het aan om bijvoorbeeld een Magische Extra bij te boeken zoals een ontbijt met de Disney figuren of een Verjaardagstaart.

    SPECIALE SERVICES
    Zijn er speciale services en attracties voor baby’s en peuters?
    Voor gezinnen met jonge kinderen is er van alles te doen in Disneyland® Paris:
    • Ontdek samen de 5 magische Landen van het Disneyland® Park.
    • Geniet van de rustige ritten en speelplekken die speciaal voor de kleintjes zijn ontworpen.
    • Bekijk de prachtige films en animatie van het Walt Disney Studios® Park.
    • Ontmoet alle geliefde Disney figuren.
    • Maak gebruik van de gratis Baby Switch service.
    Disneyland® Paris biedt een hele reeks voorzieningen voor baby's en kinderen, waarmee jouw bezoek nog aangenamer en eenvoudiger wordt.

    Wat is de Baby Switch service?
    Met deze gratis service kunnen ouders om de beurt op de kleine passen zonder twee keer in de rij te hoeven staan voor attracties die niet voor de kleintjes geschikt zijn. Meer informatie bij de attracties zelf.

    Waar kan ik mijn baby verschonen en voeden, of flesjes opwarmen?
    Je kunt je baby verzorgen in de Baby Care Centres, die in beide Parken te vinden zijn:
    • In het Disneyland® Park – aan Main Street, U.S.A.® bij het Plaza Gardens Restaurant
    • In het Walt Disney Studios® Park – achter Studio Services. Hier zijn ook luiers en babyvoeding te koop.
    Verder zijn er in de meeste toiletten in het Resort aankleedtafels te vinden. Raadpleeg de Plattegrond van het Park voor de exacte locaties.

    Kan ik mijn bagage bij het hotel afgeven?
    De meeste hotels beschikken over een bagagedepot en hier kan dan ook de bagage in bewaring worden genomen.

    Kan ik mijn hond of kat meenemen naar de Disney Parken?
    Om redenen van hygiëne en veiligheid worden huisdieren niet toegelaten tot de Disney Parken. Blindengeleidehonden van slechtziende en blinde gasten zijn van deze regel uitgezonderd.
    Laat je hond of kat in goede handen achter in het Animal Care Centre. Dit pension is te vinden vlakbij het parkeerterrein. Je huisdier dient een penning te dragen en je moet beschikken over het vaccinatieboekje waaruit blijkt dat het dier recent tegen hondsdolheid is ingeënt (langer dan een maand en minder dan een jaar) vertaald in het Frans en uitgegeven door een officiële dierenarts. Je dient uw dier zelf uit te laten. Het wordt aangeraden om zelf eet- en drinkbakken mee te nemen. Kosten ca € 10,- per dag. Blijft de hond ook 's nachts, dan betaal je ca € 20,-.

    MINDERVALIDE GASTEN
    Ik ben een beperking of een handicap. Welke attracties zijn geschikt voor mij en kan ik via een speciale ingang naar binnen?
    De gasten met een beperking of een handicap worden uitgenodigd om de magie, de emoties en de avonturen onder dezelfde omstandigheden te beleven als alle bezoekers. De meeste attracties zijn daarvoor geschikt. In andere gevallen zijn er speciale toegangsprocedures voor gasten met een beperking of handicap.
    Bij de toegestane attracties mogen de mindervalide (en 1 begeleider) van de speciale ingang gebruik maken indien zij in het bezit zijn van een speciale mindervalidenkaart.

    Ik ben mindervalide. Hoe kom ik aan een speciale mindervalidenkaart?
    Om een speciale mindervalidenkaart te ontvangen dien je bij aankomst in Disneyland® Paris je bij één van de volgende locaties te melden:
    • in Disneyland® Park bij City Hall (bij binnenkomst links) en bij het annual Passport office
    • in Walt Disney Studios® Park, Studio Services (bij binnenkomst rechts)
    • Disney® Hotels (congiergerie & receptie)
    Het Disney-personeel zal hier vragen naar een doktersverklaring (niet ouder dan 3 maanden) (Engels of Frans) of een invalidenkaart. Er wordt door City Hall een speciale mindervalidenkaart afgegeven zodat het Disney-personeel bij de attracties de mindervalide kan herkennen.
    Er zijn twee soorten mindervalidenkaarten:
    Disabled Priority Card: Deze kaart geeft voorrang via een speciale ingang voorrang bij bepaalde attracties in de Parken. Toegestaan aantal begeleiders per kaarthouder: 1 valide volwassene met maximaal 3 kinderen, tenzij de kinderen jonger dan 12 jaar zijn.
    Easy Access Card: bij bepaalde attracties toegang via een speciale ingang. De kaart geeft geen recht op voorrang bij de attracties. Easy Access Cards worden verstrekt aan gasten met een tijdelijke of invaliderende ziekte (een ziekte die niet heeft geleid tot een officiële registratie als gehandicapte) en aan zwangere vrouwen. Toegestaan aantal begeleiders per kaarthouder: 1 persoon.

    Zijn er mindervalide kamers beschikbaar?
    Elk hotel (m.u.v. de Davy Crockett Ranch) beschikt over aangepaste kamers. Hierbij kun je denken aan faciliteiten als een brede deur, een verhoogde wc, hendels voor steun en een aquatech stoel. De gehandicaptenkamers moeten van tevoren, bij de boeking, aangevraagd worden. Ook de aquatech stoel is op aanvraag en niet elk hotel beschikt over zo'n stoel.

    Zijn er gereserveerde parkeerplaatsen voor mindervalide gasten?
    Op de gastenparkeerplaats is een beperkt aantal parkeerplaatsen gereserveerd voor mindervalide gasten. Vraag hiernaar bij aankomst op de gastenparkeerplaats.
    Als je een mindervalide gast bent en in één van de Disney Hotels of Partner Hotels verblijft, raden wij je aan je auto achter te laten op de parkeerplaats van het hotel en gebruik te maken van de pendeldienst. Voor gasten in rolstoelen zijn aangepaste minibusjes beschikbaar.

    Zijn er rolstoelen beschikbaar?
    Rolstoelen zijn te huur bij de rolstoel- en buggy verhuurpunten:
    • Town Square Terrace, bij de ingang van het Disneyland® Park
    • Bij Studio Services bij de ingang van het Walt Disney Studios® Park
    Je kunt geen rolstoelen of buggy’s van tevoren reserveren. Voor de rolstoelen geldt een huurbedrag van ca. €20 per dag. Blijf je met de rolstoel in het Park, dan geldt er een borgsom van ca. € 150,-. Wil je de rolstoel ook gebruiken voor de Disney Hotels, dus op het gehele resort, dan geldt een borg van ca. € 775,- of je dient het nummer van de creditcard achter te laten. Steeds volgens beschikbaarheid.

    Overige vragen
    Ik ben niet tevreden. Waar kan ik terecht?
    Het kan gebeuren dat je tijdens de reis een tekortkoming constateert. Deze dien je z.s.m. te melden bij de accommodatie. Betreft het een tekortkoming over de Disney Parken, dan dien je deze te melden bij City Hall in het Disneyland Park of Studios Services in het Walt Disney Studios Park. Is deze niet aanwezig of bereikbaar, of biedt deze geen tevredenstellende oplossing, dan kun je tijdens kantooruren telefonisch contact opnemen met ons hoofdkantoor in Nederland via (0031)(0)547- 284488. In zeer dringende gevallen, die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag, is onze organisatie 24 uur per dag bereikbaar via (0031)(0)547-284400. Indien de tekortkoming niet is weggenomen en/of naar jouw mening aanleiding gaat geven tot een klacht bij thuiskomst, kun je deze schriftelijk laten vastleggen bij de accommodatie of bij City Hall in het Disneyland Park. Als je onverhoopt verzuimt een tekortkoming door te geven bij aanvang van het probleem en/of tijdens het verblijf, kan dit betekenen dat je het eventuele recht op compensatie verliest, omdat wij niet in de gelegenheid zijn gesteld een oplossing te bieden. Na je reis kun je eventuele klachten schriftelijk melden aan de afdeling Klantenrelaties & Kwaliteitsbewaking. 

     

    FAQ WiFi aan boord




    Kan ik met mijn laptop/tablet/ipad/telefoon verbinding maken met het Wifi netwerk in de bus?
    Ieder apparaat die draadloos verbinding kan maken met het internet kan dit ook in de Oad bus. Tegenwoordig kan elke laptop, tablet en smartphone draadloos met het internet verbinden. Oudere telefoons hebben niet altijd deze mogelijkheid; raadpleeg/bel uw telecom provider om dit na te gaan.

    Kan ik met meerdere apparaten tegelijk online in de bus?
    Nee, dat kan niet. Iedere passagier kan maar met 1 apparaat tegelijk online.

    Hoe moet ik verbinding maken met het netwerk in de bus?
    Op het moment dat u in de buurt bent van de bus zult u het Oad netwerk vinden van deze bus. Als u verbinding maakt met dit netwerk worden er een aantal korte vragen gesteld. Oad is wettelijk verplicht deze vragen te stellen omdat het in deze acteert als een internetprovider. Zodra uw profiel voltooid is krijgt u van Oad een bepaalde hoeveelheid gratis data. Voor de Oad zomerreizen is dit 100mb (megabyte) per passagier. Zodra deze data verbruikt is valt de verbinding uit en kan er additionele data worden gekocht bij de buschauffeur. De buschauffeur kan u helpen met het maken van een verbinding indien u er niet uitkomt.

    Wat doet Oad met mijn profiel/gebruikersdata?
    Oad kan uw emailadres gebruiken om u te benaderen, eventueel voor nieuwsbrieven, acties of vragen of service/kwaliteit. Oad houdt uw internetgedrag niet in de gaten en slaat hierover ook geen data op.

    Werkt wifi in de bus altijd?
    Nee, wifi in de bus werkt niet altijd. Het aanbieden van internet werkt via de zendmasten van de telecomproviders in heel Europa. Oad is daarbij afhankelijk van de snelheid en de kwaliteit van deze netwerken. Indien er geen verbinding kan worden gemaakt met een van deze telecomnetwerken kan Oad ook geen wifi aanbieden in de bus. Daarnaast hebben buschauffeurs en reisleiders de mogelijkheid het wifi-signaal tijdelijk te onderbreken om aandacht te vragen voor een bepaalde situatie.

    Is internet in de bus net zo snel als thuis?
    Nee, het internet in de bus is niet zo snel als thuis. De snelheid is daarnaast afhankelijk van het aantal gebruikers in de bus en de kwaliteit van de zendmasten van de telecomoperators. Het internet is meestal wel snel genoeg om te communiceren met het thuisfront of om (nieuws)websites te bezoeken.

    Kan ik alle websites/internetdiensten bezoeken/gebruiken via de wifi in de bus?
    Nee, niet alle websites zijn te benaderen. Oad heeft bijvoorbeeld alle “adult content” geblokkeerd. Daarnaast zijn ook de streaming audio/video diensten geblokkeerd en is het niet mogelijk software updates uit te voeren. Deze maatregelen heeft Oad getroffen om de wifi-dienst zo comfortabel mogelijk te maken voor alle passagiers.

    Kan ik naar Uitzending Gemist of Youtube kijken?
    Nee, streaming video diensten zijn geblokkeerd omdat deze teveel capaciteit/bandbreedte zouden vragen en hiermee andere passagiers met geen/langzaam internet worden geconfronteerd.

    Wat kan ik allemaal doen met de 100mb die ik van de Oad gratis krijg?
    Een gemiddelde Nederlander verbruikt via zijn smartphone 250mb data per maand. De tabel hieronder bevat enkele gemiddelde waarden om een idee te geven wat een klant met deze 100mb kan.



















































    App/dienstVerbruik per eenheidVoor 100mb data
    Berichtje sturen via Whatsapp1KB per bericht100.000 berichten
    Foto sturen via Whatsapp100KB per foto1.000 foto’s
    Google Maps/online navigatie 150-200KB per kaart 500x locatie opzoeken
    Twitter/Facebook/etc 100KB per update 1.000 Facebook bekijken
    Nu.nl/nieuwsberichten 100KB per bericht 1.000 nieuwsberichten lezen
    Email 50KB per email 2.000 emails versturen/ontvangen
    Browsen/websites bezoeken 500kB per website 200 websites bekijken
    Skype/bellen via internet 50MB per uur 2uur bellen via internet



    Hoe kan ik na deze 100mb gebruik blijven maken van de wifi?
    Indien de 100mb verbruikt is kan de klant een databundel kopen bij de chauffeur. Een nieuwe 100mb databundel kost 5 Euro.


     

     

    Voorboekingen


    Je kunt een voorboeking aan ons doorgeven middels een webformulier.


    Maak hier een voorboeking

     

     

    Mindervaliden

    Excursiereizen
    Oad verzoekt haar klanten om eventuele bijzonderheden die van belang kunnen zijn voor een correcte uitvoering van de reis, reeds bij reservering op te geven. Dat geldt bijvoorbeeld voor een noodzakelijk dieet, maar ook voor een verstandelijk of lichamelijke beperking. Oad maakt op basis van die informatie een afweging of een bepaalde reis niet een te zwaar programma kent, of hotels geschikt zijn voor minder valide gasten enz. Het beleid dat Oad hanteert ten aanzien van deelname van lichamelijk of verstandelijk gehandicapten aan haar reizen doet recht aan de belangen van zowel gehandicapten als valide reizigers en is als volgt:

    (Verstandelijk) gehandicapten op excursiereizen
    Oad hanteert op de excursiereizen een richtlijn van maximaal 8 verstandelijk gehandicapten met minimaal 2 begeleiders op een reisgezelschap van gemiddeld 25 personen. Een groter aantal niet valide reizigers drukt verhoudingsgewijs naar onze mening een te groot stempel op de (praktische) uitvoering van reis en de beleving door valide reizigers. Dit beleid wordt ook gesteund door de Geschillencommissie Reizen.

    Klanten met een mobiliteitsbeperking op excursiereizen
    Op de excursiereizen hanteert Oad een richtlijn van maximaal 2 reizigers met een rolstoel/rollator, mede vanwege de beperkte bagageruimte in touringcars voor de rolstoelen. De rolstoel dient inklapbaar te zijn. De reizigers dienen zelf te kunnen in- en uitstappen, of voor eventuele hulp zorg te dragen. Onze reisbegeleiders zijn hiertoe niet bevoegd, noch opgeleid. Denkt u hieraan ook bij noodsituaties waar snel hulp noodzakelijk is.

    Riviercruises
    In het specifieke geval van riviercruises, geldt het volgende. Per afvaart is de richtlijn 8 verstandelijk gehandicapten plus 2 begeleiders. Voorwaarde is dat de begeleiding met de gasten aan een eventuele veiligheidsoefening deelnemen en het evacuatieplan bespreken voor het geval calamiteiten plaatsvinden. Voor de cruises met de Rigoletto, Verdi of Carmen geldt geen maximum voor het meenemen van een rolstoel (mits inklapbaar) of rollator. Soms wordt echter, bijvoorbeeld door reders van cruiseschepen, een afwijkend beleid gehanteerd om redenen van veiligheid en risico-aansprakelijkheid. Bij een calamiteit kunnen hier dermate grote risico's ontstaan dat het calamiteitenplan niet correct kan worden uitgevoerd. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan de smalle gangpaden op schepen, het niet (verplicht) aanwezig zijn van liften op een schip et cetera.

    Rondreizen
    Voor rondreizen geldt dat een goede mobiliteit noodzaak is. Er is sprake van meerdere accommodaties die wisselen van naam, faciliteiten, ligging etc. Voorts is de programma-invulling vaak dermate complex, dat een rolstoel of rollator van invloed kan zijn op de haalbaarheid van het reisschema. De touringcar kan niet overal komen en staat regelmatig op een andere plaats weer klaar dan waar de gasten zijn uitgestapt. Wij kunnen dan ook helaas nauwelijks reizigers met een rolstoel of rollator op deze reizen aannemen.

    Bekijk hier overzicht reizen en vertrekdata waar minder valide reizigers aan deelnemen.

    Disneyland® Paris
    Veel restaurants, winkels, toiletten zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Helaas is een (groot) aantal attracties vanwege veiligheidsvoorschriften niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Minder valide gasten, mensen die slecht ter been zijn en rolstoelgebruikers willen wij er op wijzen dat zij zelf moeten zorgen voor begeleiding die hen helpt bij het in- en uitstappen in de bus, tijdens stops of in een attractie. Oad-reisleiding en chauffeurs evenals Cast Members van Disneyland® Paris zijn niet opgeleid noch bevoegd om gasten hierbij te helpen. Rolstoelen zijn te huur bij de ingang van de Disney Parken. Blindengeleidehonden worden toegelaten tot de Parken, maar niet tot alle attracties.

    Het vervoer van inklapbare rolstoelen in onze bussen is normaliter mogelijk, maar aan een maximum gebonden vanwege de doorgaans beperkte bagageruimte. Een (groot) aantal attracties is bovendien niet toegankelijk voor geestelijk gehandicapten, blinden, doven, slechthorenden, zwangere vrouwen en mensen met hart- of rugklachten. Disneyland® Paris behoudt zich te allen tijde het recht voor de toegang tot een attractie te weigeren vanwege veiligheidsvoorschriften. Gereduceerde entreetickets voor het Park zijn uitsluitend ter plaatse verkrijgbaar. Meer informatie vindt u in de gids "Disabled Guest Guide" verkrijgbaar in de Parken. U bent gehouden deze meteen bij aankomst in de Parken af te halen en u te melden.


     

     

    Bagage HV vluchten

    Ruimbagage inbegrepen bij reizen met transavia.com

    Bij de vlieg-busreizen van Oad met Transavia is bagage niet inbegrepen.
    Uiteraard geven wij u de mogelijkheid extra ruimbagage alsnog bij te boeken. Dit kunt u zelf doen via de volgende website: https://selfservice.transavia.com.

    Klanten kunnen inloggen met hun reserveringsnummer, achternaam en vertrekdatum.
    Het bijboeken van de extra ruimbagage is mogelijk vanaf 3 weken voor vertrek.

    De kosten voor het bijboeken van ruimbagage zijn als volgt:
    Totale gewicht ruimbagage en tarief:
    15KG - € 11,-
    20KG - € 16,-
    25KG - € 21,-
    30KG - € 26,-
    40KG - € 36,-
    50KG - € 70,-

    Bovenstaande tarieven zijn per persoon per enkele reis. De ruimbagage mag verdeeld worden over 5 bagagestukken per persoon.
    Goed om te weten:
    - Boek uw ruimbagage vóórdat u (online) bent ingecheckt. Na het inchecken kunt niets meer aan uw vlucht veranderen
    - Komt u op de luchthaven met ruimbagage die niet vooraf geboekt en betaald is, dan kunt u ter plaatse nog ruimbagage bijkopen. Voor de eerste 15 kg betaalt u € 30,-, daarna € 10,- per kg.